Rihanna
cat
 
 
 
از اينكه به سايت ما امده ايد تشكر ميكنيم و اميدوارم كه لحظات خوشي را با ما سپري كنيد.

Rihanna

نويسنده: A.P.Z....Girl | ساعت: 17:22

ریانا تاکنون 4 جایزه گرمی، 5 جایزه امریکن موزیک اواردز و 18 جایزه بیلبورد موزیک اواردز دریافت کرده. "بیلبورد" ریانا را برترین هنرمند ترانه های دیجیتال دهه 2000 و هفدهمین هنرمند برتر این دهه معرفی کرده. ریانا جوان ترین خواننده در تاریخ بیلبورد است (11 ترانه ریانا در بیلبورد هات 100 اول شده است). تا ژانویه 2012 ریانا موفق به فروش 47.6 میلیون آهنگ دیجیتال در ایالات متحده شده و از این حیث پر فروش ترین هنرمند دیجیتال در آمریکا به حساب می آید. ریانا تاکنون موفق به فروش 20 میلیون نسخه آلبوم و 60 میلیون تک آهنگ در سرتاسر جهان شده است.

ریانا قسمتی از نام رابین ریهانا فنتی (به انگلیسی: Robyn Rihanna Fenty) است که در ۲۰ فوریه سال ۱۹۸۸ (میلادی) در شهر سنت مایکل در کشور باربادوس در منطقه کارائیب متولد شد.
 
 ریانا در حال اجرا در تور بلند

او دختری معمولی بود که دوران راهنمایی اش را در مدرسه سیصد و ده ساله کامبرمیر در باربادوس گذراند. در سال ۲۰۰۳ با کمک دو نفر از همکلاسی هایش یک نمایش موسیقی سه نفره را اجرا کرد. در سال ۲۰۰۴، او برندهٔ مراسم دوشیزهٔ زیبای کامبرمیر شد و نمایش کوتاهی اجرا کرد. او با اجرای آهنگ قهرمان از ماریا کری برندهٔ جایزهٔ نمایش استعدادهای مدرسه اش شد و شاید همین امر سبب ورود او به عرصهٔ خوانندگی بود.

در ۲۰۰۳ پس از آنکه با دوستانش نمایش را اجرا کرد، دوستش او را به ایوان راجرز، تهیه کننده موسیقی که برای مسافرت به همراه همسرش به باربادوس آمده بود معرفی کرد. او به کمک راجرز چند آهنگ را بازخوانی و ضبط کرد که به بسیاری از استدیوهای آمریکایی فرستاده شد. این قطعات مورد قبول استدیوی دف جم واقع شد و مدیریت رپر دف جم، جی زی، از او دعوت به همکاری کرد.

ریانا، بزرگ‌ترین دختر خانواده‌است . پدرش رونالد فنتی، یک شهروند آفریقایی-ایرلندی، و مادرش مانیکا فنتی، اهل کشور گویان در آمریکای جنوبی است.

الهاماتی که از کارهای بیانسه، آلیشیا کیز، و ماریا کری گرفته در کارهای اولیه اش در موسیقی بسیار آشکار است

فعالیت ها

|2009]]]]

نخستین آلبوم ریانا، موسیقی خورشید (Music of the Sun) بود که در ۳۰ اوت ۲۰۰۵ میلادی، زمانی که ریانا ۱۷ ساله بود، به بازار عرضه شد. این آلبوم در چارت تاپ 10 بیلبورد 200 قرار گرفت و همچنین جزء 5 آلبوم بیلبورد هات 100 نیز شد. دو ماه بعد، در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۰۵، آهنگی از ریهانا به نام «پان د ریپلای» (Pon de Reply) به بازار آمد که در آمریکا و بریتانیا، مقام دوم را در فهرست آهنگ‌های برتر ازآن خود کرد.

دختری مثل من (A Girl Like Me) آلبوم دوم ریهانا در سال ۲۰۰۶ کمتر از ۸ ماه پس از آلبوم اول او وارد بازار شد. آهنگ S.O.S از این آلبوم در بیلبورد هات 100 اول شد.
 سومین آلبوم او به نام دختر خوب، بد شد(Good Girl Gone Bad) سال ۲۰۰۷ منتشر شد و اولین تک آهنگش به نام چتر (Umbrella) موفقیت جهانی به همراه داشت و ریانا را در سراسر دنیا معروف و محبوب ساخت. چتر پرفروش‌ترین آهنگ آن سال و موفق به دریافت یک جایزه گرمی شد. او در سال ۲۰۰۸ نسخهٔ جدید آلبوم آخر خود را عرضه کرد که شامل ۳ تک آهنگ با نام‌های take a bow و disturbia و تک آهنگی همراه با گروه (maroon5) بود که دوتای اول موفقیت‌های زیادی را برای او همراه داشت. این آلبوم در 9 زمینه نامزد جایزه گرمی شد.

چهارمین آلبوم ریانا درجه آر (Rated R) نام داشت که در سال 2009 منتشر شد. در این آلبوم نیز ترانه هایی همچون رولت روسی، سخت، پسر خشن، راک استار 101 و ته آمو موفقیت های جهانی را برای ریانا رقم زدند.

پنجمین آلبوم ریانا بلند (Loud) در 12 نوامبر 2010 روانه بازار شد. این آلبوم در 3 رشته از جمله "آلبوم سال" نامزد جایزه گرمی شد. از این آلبوم ترانه های تنها دختر (در جهان) (Only Girl In The World)، نام من چیست، اس اند ام (S&M) و تخت پادشاه کالیفرنیا (California King Bed) در اکثر چارت های موسیقی جهان صدرنشین شدند. آهنگ تنها دختر (در جهان) در چارت اکثر کشور های جهان اول و موفق به دریافت جایزه گرمی برای بهترین آهنگ دنس شد. ریانا در سال 2010 در ترانه روش دروغ گفتنت را دوست دارم با رپر معروف امینم همکاری کرد. این ترانه نیز در چارت اکثر کشور های جهان اول شد.

ششمین آلبوم ریانا به نام Talk That Talk در 18 نوامبر 2011 منتشر شد. اولین ترانه و ویدئو این آلبوم We Found Love بود که این ترانه نیز در اکثر چارت های جهان اول شد و جزء 10 ترانه برتر در 22 کشور قرار گرفت. این ترانه در بیلبورد هات 100 به مدت 10 هفته اول بود و ریانا رکورد خودش که متعلق به ترانه "چتر" بود (صدر نشینی به مدت 7 هفته) را شکست.

آلبوم‌ها موسیقی خورشید (Music of the Sun) تاریخ انتشار: ۳۰ اوت ۲۰۰۵
دختری مثل من (A girl Like Me) تاریخ انتشار: آوریل ۲۰۰۶
دختر خوب بد می‌شود (Good Girl Gone Bad) تاریخ انتشار: ۵ ژوئن ۲۰۰۷
زندگی شخصی (Personal Life) تاریخ انتشار: ۱۱ اکتبر ۲۰۰۷
درجه آر (Rated R) تاریخ انتشار:۲۰ نوامبر، ۲۰۰۹
بلند (Loud) تاریخ انتشار: ۱۲ نوامبر ۲۰۱۰
Talk That Talk تاریخ انتشار: 18 نوامبر 2011

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

katty
ساعت10:25---2 آذر 1391
ممنون

NEDA GHOLAMSHAHI
ساعت16:00---24 شهريور 1391
ازتون خیلی ممنونم خیلی خوب بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 
 
مکث تمپ | قالب هاي رايگان وبلاگ | قالب هاي بلاگفا | قالب هاي ميهن بلاگ | قالب هاي پرشين بلاگ | قالب هاي بلاگ اسکاي | قالب هاي ديتالايف | پوسته هاي وردپرس | ام گرافيك | M Graphic